هدست Beats Solo 4 و هندزفری Beats Solo Buds طول عمر باتری بیشتری دارند

هدست Beats Solo 4 و هندزفری Beats Solo Buds طول عمر باتری بیشتری دارند

شرکت Beats که متعلق به کمپانی بزرگ اپل است، در تاریخ 30 آوریل 2024، از یک هدست جدید به نام Beats Solo 4 و یک هندزفری بلوتوثی (True Wireless Stereo) TWS جدید به نام Beats Solo Buds رونمایی کرده است که قصد داریم در ادامه نگاهی نزدیک‌تر به آن‌ها داشته و با مشخصات هر یک از آن‌ها آشنا شویم.

مشخصات هدست بیتس مدل Beats Solo 4

هدست بلوتوثی Beats Solo 4، طراحی بسیار ارگونومیک و راحتی داشته و همچنین بسیار سبک طراحی شده است؛ به شکلی که وزن کلی این هدست برابر با 217 گرم برآورد شده است؛ که سبک‌تر از یک گوشی آیفون 15 پرومکس است! این هدست از پدهای نرم UltraPlush بهره‌مند بوده و همچنین هدبند بالایی آن، انعطاف خوبی دارد تا هنگام قرارگیری روی سر و دور گردن، موجب اذیت سر و گردن کاربر نشود. بالشتک‌ها یا اصطلاحاً گوشی‌های این هدست نیز ساختاری نرم و منعطف دارند. این سبک طراحی ارگونومیک، بستر را برای استفاده طولانی‌مدت از هدست فراهم کرده است.

هدست بلوتوثی بیتس مدل سولو 4، به درایورهای سفارشی 40 میلی‌متری مجهز شده است که تأخیر و به‌هم‌ریختگی‌های صدا را به حداقل رسانده و شفافیت صدای فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند. همچنین هدست Beats Solo 4 از قابلیت Spatial Audio با ردیابی پویای حرکات سر پشتیبانی می‌کند. این هدست بلوتوثی، از میکروفون‌هایی ویژه بهره برده است که دارای الگوریتم هوشمند یادگیری حذف نویز هستند تا از این طریق اقدام به حذف نویزها کرده و کیفیت تماس و مکالمه را بالاتر ببرد. این هدست می‌تواند به‌راحتی و فقط با یک لمس، با دستگاه‌های اندروید و iOS جفت شود. هدست بیتس سولو 4، از قابلیت Find My یا Find My Device هم پشتیبانی می‌کند. همچنین در سیستم‌عامل‌های iOS، می‌توانید به دستیار صوتی «Hey Siri» دسترسی داشته و برای انجام برخی از امور، از آن درخواست کنید.

هدست بلوتوثی Beats Solo 4، دارای یک پورت USB-C و ورودی آنالوگ جک 3.5 میلی‌متری صدا است که اولی برای پشتیبانی از صدای USB-C و شارژ هم‌زمان کاربرد داشته و جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز برای پخش صدا بدون نیاز به باتری طراحی شده است. دکمه فیزیکی تعبیه شده روی گوشی‌های هدست بیتس سولو 4 که به آرم مخصوص بیتس مزین شده است، برای برقراری تماس یا فعال‌کردن دستیار صوتی کاربرد دارد. همچنین می‌توانید برای کنترل صدا و کم و زیاد کردن آن، این دکمه را فشار دهید. این هدست، با یک‌بار شارژ شدن می‌تواند تا 50 ساعت شارژدهی داشته باشد. همچنین این محصول از فناوری شارژ سریع بهره برده و تنها با 10 دقیقه قرار گرفتن در حالت شارژ، برای 5 ساعت استفاده مداوم، آماده می‌شود. این هدست در سه رنگ زیبای مشکی مات، آبی و صورتی در دسترس قرار گرفته است. بیتس سولو 4، با قیمت 199.99 دلار قابل سفارش بوده و ارسال آن از 2 می 2024 آغاز می‌شود.

مشخصات هندزفری بلوتوثی Beats Solo Buds

هندزفری بلوتوثی Beats Solo Buds ضمن طراحی کوچک و جمع‌وجور خود، بلندی صدای قابل‌توجهی دارد. این هدفون‌ها دارای نازل‌های آکوستیک و طراحی ارگونومیک هستند. همچنین دریچه‌های آن‎‌ها از برش لیزری بهره برده است تا کیفیت صدا به‌طورکلی بهبود پیدا کرده و موجب ایجاد فشار کمتری شوند. در داخل پکیج این محصول، چهار سری یا بالشتک سیلیکونی در سایزهای XS، S، M، L عرضه شده است تا هر کاربر متناسب با سایز مجرای گوش خود، از آن‌ها استفاده کند. وجود این سری‌ها علاوه بر اینکه موجب شده است هدفون به‌خوبی در گوش چفت شده و به‌راحتی از آن خارج نشود، در نقش عایق صدا هم عمل کرده و می‌تواند صدای مزاحم محیط بیرونی را تا حدودی فیلتر کند.

هر یک از این هدفون‌ها، دارای مبدل‌های دولایه‌ای هستند که برای به‌حداقل‌رساندن اعوجاج‌ها در منحنی فرکانس، طراحی شده‌اند. نتیجه این سبک طراحی و استفاده از چنین پکیجی، موجب آن شده است که صدای خروجی از این هندزفری بلوتوثی بیتس، جزئیات بالایی داشته و وضوح صدای آن نیز عالی باشد. این ایربادها دارای میکروفون‌های سفارشی‌سازی شده‌ای هستند که به الگوریتم پیشرفته حذف نویز مجهزند و می‌توانند نویزهای مزاحم را به طرز مؤثری حذف کنند. هدفون بلوتوثی Beats Solo Buds، همانند هدست بیتس سولو 4، می‌تواند خیلی سریع و به‌طور یکپارچه با دستگاه‌های iOS و Android جفت شود. همچنین این هندزفری از شبکه‌های Find My Apple و Google Find My Device پشتیبانی می‌کند.

به کمک دکمه تعبیه شده روی هر هدفون که آرم مخصوص بیتس روی آن‌ها دیده می‌شود، می‌توان عملکردهای مختلفی انجام داد. تمامی این موارد را می‌توان در تنظیمات iOS و یا از طریق برنامه Beats شخصی‌سازی کرده و به سلیقه خود آن‌ها را تنظیم کرد تا با فشاردادن یا لمس طولانی هر دکمه، چه عملکردی انجام شود. هندزفری بلوتوثی Beats Solo Buds، با یک‌بار شارژشدن می‌تواند تا 18 ساعت شارژدهی داشته و موسیقی پخش کند. همچنین این هدفون از شارژ سریع پشتیبانی کرده و با 5 دقیقه قرارگیری در حالت شارژ، می‌تواند برای یک ساعت استفاده آماده شود. هدفون بیتس سولو بادز، در رنگ‌های مشکی مات، بنفش روشن (یاسی)، قرمز شفاف و خاکستری روشن در دسترس قرار خواهد گرفت. این هدفون از ماه ژوئن سال 2024 و با قیمت 79.99 دلار عرضه خواهد شد.