هواوی گوشی‌های Pura 70 و 70 Pro و 70 Ultra را در بازار جهانی عرضه می‌کند

هواوی گوشی‌های Pura 70 و 70 Pro و 70 Ultra را را در بازار بین‌المللی عرضه خواهد کرد

هواوی اخیراً، بی‌سروصدا و در سکوت خبری نسبی، گوشی‌های هوشمند سری Pura 70 خود را در بازارهای بین‌المللی رونمایی کرد. این کمپانی با رونمایی از گوشی‌های سری پیورا 70 خود، فصل جدیدی از خط تولید گوشی‌های پرچم‌دار را پیش روی خود باز کرده است. این سری از گوشی‌های موبایل، شامل سه عضو با نام‌های Pura 70، Pura 70 Pro و Pura 70 Ultra هستند که به سیستم‌ دوربین جدیدی مجهز شده و همچنین جلوه ظاهری زیبایی دارند. این سبک طراحی، نوین بوده و نشان از خلاقیت هوآوی دارد. گوشی موبایل هواوی Pura 70 Pro Plus در این مجموعه قرار ندارد؛ چرا که هواوی آن را منحصراً برای بازار چین در نظر گرفته است.

هر سه مدل گوشی‌های هواوی Pura 70، از چیپست جدید Kirin 9010 با لیتوگرافی 7 نانومتری بهره برده‌اند که توسط SMIC ساخته شده است. هواوی در حال حاضر، به شکل رسمی، هیچ مشخصات خاصی در مورد قابلیت‌های چیپست این سری از گوشی‌های خود ارائه نداده است؛ اما انتظار می‌رود که در این گوشی‌ها، عملکرد CPU بهبود یافته و ویژگی‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای نیز در آن‌ها وجود داشته باشد. گوشی‌های هواوی سری Pura 70، در حال حاضر در چین موجود هستند و مشخصات آن‌ها، پیش از این منتشر شده است. یکی از ویژگی‌های برجسته این سری از گوشی‌ها، تنظیمات دوربین‌های پشتی آن‌هاست که در یک جزیره مثلثی شکل، گرد هم آمده‌ و ظاهر بسیار متفاوتی به این گوشی‌ها بخشیده‌اند.

گوشی موبایل Huawei Pura 70 به لنز اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز شده است که گشودگی دیافراگم متغیری برابر با f/1.4 – f/4.0 دارد. همچنین این گوشی هواوی دارای یک لنز تله فوتو پریسکوپ 12 مگاپیکسلی است که زوم اپتیکال 5 برابری دارد. دوربین فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی نیز کامل‌کننده مجموعه دوربین‌ این گوشی بوده است. گوشی Huawei Pura 70 Pro، همان لنز اصلی 50 مگاپیکسلی گوشی هواوی پیورا 70 را حفظ کرده است؛ اما لنز تله فوتو آن ارتقایافته‌تر بوده و یک سنسور 48 مگاپیکسلی را شامل شده است که زوم اپتیکال 3.5 برابری دارد. همچنین عضو سوم این مجموعه، یک دوربین فوق‌عریض 12.5 مگاپیکسلی است.

برترین عضو این مجموعه از گوشی‌های هواوی، یعنی Pura 70 Ultra، دارای سنسور اصلی جمع‌شونده 1 اینچی است که دیافراگمی متغیر دارد. مکانیسم پاپ‌آپ این سنسور، اجازه می‌دهد تا لنز بتواند حداکثر نور را جذب کرده و روشنایی تصاویر را بهبود ببخشد. گستره دیافراگم این لنز متغیر بوده و از  f/1.6 تا f/4.0 گزارش شده است که عملکردی استثنایی در نور کم ارائه می‌دهد. لنز تله فوتو این گوشی، زوم اپتیکال 3.5 برابری خود را همانند هواوی پیورا 70 پرو حفظ کرده است؛ اما با‌این‌حال دارای یک سنسور50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.1 و فوکوس خودکار بی‌پایان است. لنز فوق‌عریض این گوشی نیز یک سنسور 40 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. هر سه گوشی موبایل جدید هواوی، به دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند؛ چرا که هواوی معتقد است که کاربران سری Pura برای تشخیص چهره نیازی به دوربین‌ها و سنسورهای اضافی ندارند!

هواوی گوشی‌های سری Pura 70 را در کشور چین، با سیستم‌عامل Harmony 4.2 ارائه می‌دهد؛ اما نسخه بین‌المللی این گوشی‌ها که در بازار جهانی عرضه می‌شوند، بر پایه سیستم‌عامل EMUI 14.2 عرضه خواهند شد. این گوشی‌ها، از چندین ویژگی هوشمند جدید بهره برده‌اند که یکی از آن‌ها  AI Gesture Control است که به امکانات جدید هوش مصنوعی مربوط می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که نسخه‌های بین‌المللی این گوشی‌های هوشمند از تماس و پیام‌رسانی ماهواره‌ای Beidou پشتیبانی نمی‌کنند و هواوی این قابلیت‌های را مختص بازار چین در نظر گرفته است.

گوشی Huawei Pura 70 با فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایت در کنار 12 گیگابایت رم، با قیمت 999 یورو و در رنگ‌های مشکی و سفید در دسترس قرار گرفته است. همچنین گوشی Huawei Pura 70 Pro با همین رنگ‌بندی و حافظه ذخیره‌سازی دو برابر قبلی، قیمتی برابر با 1199 یورو دارد. در نهایت، گوشی Huawei Pura 70 Ultra در سه رنگ سبز، مشکی و قهوه‌ای عرضه شده است که هر سه دارای ساختاری از جنس چرم مصنوعی هستند. این گوشی با ظرفیت 512 گیگابایت و 16 گیگابایت رم، قیمتی برابر با 1499 یورو را به خود اختصاص داده است. هر سه این گوشی‌ها، در حال حاضر در کشورهای اروپایی به صورت پیش‌فروش در دسترس هستند و فروش منظم آن‌ها از 22 می 2024 آغاز خواهد شد.