بررسی گوشی Huawei Pura 70؛ جدیدترین طراحی شرکت هواوی

نگاهی نزدیک‌تر به گوشی هواوی Huawei Pura 70

گوشی‌های هواوی سری Pura 70، در آوریل سال جاری یعنی سال 2024 میلادی، در چین عرضه شدند. اکنون پس از گذشت یک بازه زمانی، این گوشی‌ها به بازارهای بین‌الملی راه یافته و در آن عرضه شده‌اند. این سری از گوشی‌های هواوی، ظاهر بسیار متفاوت و خاصی داشته و از این طریق توانسته‌اند توجه کاربران را به ظاهر خاص خود جلب کنند. هر چند برخی از رنگ‌های جذاب این گوشی همچون سرخابی، به‌صورت انحصاری مخصوص کشور چین بوده است؛ اما عرضه جهانی آن تضمین می‌کند که کاربران سایر کشورها هم می‌توانند از جدیدترین گوشی‌های هواوی استفاده کرده و از آن‌ها لذت ببرند. اکنون، در مجله خبری مجموعه موبایل همراه گنجینه قصد داریم نگاهی نزدیک‌تر به گوشی موبایل  Huawei Pura 70 داشته و اطلاعات کاملی از آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

گوشی هواوی مدل Huawei Pura 70، به یک صفحه‌نمایش 6.6 اینچی از نوع LTPO OLED مجهز شده است که جمع‌وجور بوده و به همین دلیل می‌توان با یک دست هم با آن کار کرده و احساس خستگی چندانی نداشت. صفحه‌نمایش این گوشی موبایل، نرخ نوسازی برابر با 120 هرتز دارد؛ این رفرش ریت 120 هرتزی، نویدبخش آن است که تمامی عملکردها همچون اسکرول در صفحات مجازی و حتی رابط کاربری، بسیار نرم و روان انجام شده و تجربه کاربری بسیار خوبی را رقم می‌زند. روشنایی نمایشگر این گوشی، در حداکثر حالت خود به 2500 نیت می‌رسد. این میزان روشنایی، بسیار بالا و کافی بوده و این امکان را فراهم می‌کند که کاربران بتوانند در هر موقعیت محیطی، حتی در زیر نور مستقیم خورشید هم از گوشی موبایل استفاده کرده و مشکلی در تشخیص محتویات داخل آن نداشته باشند.

در بخش جلویی این گوشی هواوی، یک پانچ هول وجود دارد که میزبان لنز مخصوص سلفی بوده است. هواوی دوربین سلفی این گوشی را لنزی 13 مگاپیکسلی انتخاب کرده است که گشودگی دیافراگمی برابر با f/2.4 دارد. هواوی با انتخاب این لنز سلفی، سادگی را انتخاب کرده و مدعی شده است که یک دوربین، می‌تواند بهترین خدمات را به کاربران ارائه دهد! گوشی موبایل هواوی Pura 70 در مجموع، طراحی جمع‌وجور و بسیار شیکی داشته و قرارگیری آن در دست، به‌راحتی و بدون ایجاد اذیت انجام می‌شود. هواوی لبه‌های این گوشی را کمی خمیده‌تر طراحی کرده است تا هنگام قرارگیری در دست راحت‌تر بوده و کاربران بتوانند ساعات طولانی از آن استفاده کنند. صفحه‌نمایش این گوشی موبایل هواوی، با یک شیشه Kunlun نسل دوم پوشانده شده و از این طریق محافظت می‌شود.

در بدنه پشتی این گوشی، یک جزیره مثلثی شکل تعبیه شده است که میزبان لنزهای دوربین بوده و نمادی از پیشرفت هواوی است. هر چند تنظیمات دوربین این گوشی موبایل، مشابه گوشی Huawei P60 باقی مانده است؛ اما این بار هواوی از یک سنسور 50 مگاپیکسلی جدید استفاده کرده است. در بخش نرم‌افزار، گوشی موبایل هواوی پیورا 70، همچون اعضای بزرگ‌تر این خانواده، از EMUI 14.2 بهره برده است. گوشی Huawei Pura 70، در سطح بین‌المللی، با حافظه داخلی 256 گیگابایت در کنار 12 گیگابایت رم عرضه می‌شود. قیمت این گوشی در چین، از 5499 یوان (تقریباً 710 یورو) شروع می‌شود؛ اما وجود مالیات‌ها و تعرفه‌های قیمت اروپا، قیمت آن را به 999 یورو رسانده است. همچنین این گوشی موبایل در اروپا، رنگ‌های محدودتری داشته و در رنگ‌بندی سفید و مشکی عرضه می‌شود. این گوشی موبایل در حال حاضر به پیش‌فروش رسیده و فروش رسمی آن از 22 می 2024 آغاز خواهد شد.