ابعاد گوشی‌های آیفون 16 پرو و پرو مکس بزرگ‌تر از همیشه خواهد بود

ابعاد گوشی‌های آیفون 16 پرو و پرو مکس بزرگ‌تر از همیشه خواهد بود

تصاویر لو رفته از قاب گوشی آیفون 16، نشان می‌دهد که دو مدل آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس، ابعادی بزرگ‌تر از نسل‌های پیشین خود خواهند داشت. اگر اخبار روز دنیای تکنولوژی را دنبال کرده باشید، حتماً تا کنون متوجه شایعاتی مبنی بر تغییر سایز ابعاد گوشی‌های سری 16 اپل شده‌اید. پیرو همین امر و جدیدترین مجموعه ساختگی قاب‌های گوشی آیفون 16 که اخیراً فاش شده است، نشان می‌دهد که این شایعات به احتمال قوی درست بوده و امسال شاهد گوشی‌های آیفون به مراتب بزرگ‌تری خواهیم بود. مشاور اپل، سونی دیکسون از طریق PhoneArena، محتوایی جدید در پلتفرم X منتشر کرده است که در آن یک تصویر جدید از واحد تولید آیفون 16، هر چهار مدل شایعه شده گوشی‌های سری آیفون 16 را نمایش می‌دهد. این سری از گوشی‌ها شامل چهار عضو آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس هستند.

همان‌طور که در تصویر هم مشخص است، آیفون 16 پرو مکس با اندازه 6.9 اینچی (بیشتر از اندازه 6.7 اینچی سال گذشته) به‌عنوان بزرگ‌ترین گوشی در لیست قرار گرفته است. همچنین آیفون 16 پرو با ابعاد 6.3 اینچی خود بزرگ‌تر از نسل پیشین خود (6.1 اینچ) به نظر می‌رسد. آیفون 16 و آیفون 16 پلاس نیز به‌ترتیب 6.1 اینچ و 6.7 اینچ باقی مانده‌اند که با تمام شایعات قبلی که تاکنون در مورد اندازه صفحه‌نمایش آیفون 16 و آیفون 16 پلاس شنیده‌ایم مطابقت دارد. علاوه بر اندازه صفحه‌نمایش، به‌نظر می‌رسد که این واحدهای ساختگی جدید آیفون 16 این شایعه را تأیید می‌کند که دوربین‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس به جای طراحی مورب (مانند آیفون 15 و آیفون 15 پلاس) به‌صورت عمودی چیده شده‌اند.

شاید به این موضوع فکر کنید که چرا اپل باید به طراحی آیفون 12 گذشته خود بازگردد؟ یکی از دلایل منطقی برای توجیه این امر، در این است که گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس می‌توانند ویدئوهایی فضایی (سه‌بعدی) ضبط کنند که در هدست اپل ویژن پرو قابل مشاهده است؛ اما بااین‌حال گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از این قابلیت محروم بوده و امکان فیلم‌برداری سه‌بعدی ندارند. در این راستا، این تئوری وجود دارد که دو گوشی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس می‌توانند از دو لنز با چیدمان عمودی خود برای عکاسی هم‌زمان از دو زاویه دوربین کمی متفاوت استفاده کنند؛ اما این رویکرد در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس امکان‌پذیر نیست.  بنابراین ممکن است اپل با سبک چیدمان عمودی دوربین‌های گوشی آیفون 16 و آیفون 16 پلاس، این قابلیت را به آن‌ها هم اضافه کند. محقق شدن این امر نیز به نوبه خود روی فروش بیشتر هدست اپل ویژن پرو تأثیر گذاشته و کاربران را به سمت آن سوق می‌دهد. از سویی دیگر ممکن است این تئوری حقیقت نداشته و اپل صرفاً از سبک چینش دوربین‌های عمودی برای ایجاد تنوع استفاده کند.

در مورد دوربین‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس، انتظار ما بر این است که ساختار این لنزها بدون تغییر باقی مانده و همانند گوشی‌های سال گذشته آن باشد. تصاویر اخیراً افشا شده نیز مهر تأییدی بر این موضوع هستند. به نظر می‌رسد با افزایش اندازه صفحه‌نمایش این گوشی‌ها، دوربین فوق‌عریض نیز در آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس، ارتقا یافته و دامنه زوم اپتیکال در آیفون 16 پرومکس هم بیشتر شود. در نهایت گفتنی است که تمامی این اطلاعات در حد شایعه بوده و به طور مطلق نمی‌توان درست بودن آن‌ها را رد یا تأیید کرد، بنابراین تا زمان افشای اطلاعات دقیق‌تر و یا حتی تا زمان رونمایی این گوشی‌ها، کماکان منتظر خواهیم بود.